donderdag 16 april 2009

Hoe het allemaal begon (18km, 28km)

Als geocacher liep ik soms al afstanden van over de 10 kilometer door bosrijke gebieden en die afstanden werden langzaam aan steeds groter. In de periode 2007-2010 verhuisde ik langzaamaan vanuit de Randstad naar de Veluwe en hier leerde ik uiteraard nieuwe mensen kennen. Nou ja, de mensen zijn niet zo nieuw meer, maar voor mij waren ze dat nog wel! Een van die nieuwe contacten daagde mij uit om de Nijmeegse Vierdaagse te lopen. Hij nodigde me uit om mee te lopen met de Pegasuswandeltocht in oktober en als ik het niet trok, wilde hij me wel dragen. Ik had er het volste vertrouwen in en kocht alvast een paar wandelschoenen bij Perry Sport in Sliedrecht, Timberlands type A.
De Pegasuswandeltocht werd een mooie wandeling. We liepen door de bossen bij Ede en mijn eerste wat langere wandeling (20km) was begonnen. Het was fris, maar droog herfstweer en onder een heerlijk najaarszonnetje liepen we met de stroom wandelaars mee. Uiteindelijk bleek ik een hoger wandeltempo te hebben dan mijn uitdager en liep ik de afstand probleemloos uit.
In januari 2009 liep ik samen met een huisgenote van mijn vriendin en haar vriend een geocache door de bossen van Ede van in totaal ongeveer 25 kilometer. Het weer was goed en met z'n drieën was het ook erg gezellig. Na een dagje lopen vonden we zonder veel problemen de cache en reden we terug naar huis.
Na deze ervaring begon het idee van de Nijmeegse Vierdaagse steeds meer door mijn hoofd te spelen. In het voorjaar van 2009 trok ik de stoute wandelschoenen aan en schreef ik me in als deelnemer. De maanden die volgden, stonden in het teken van wel of niet ingeloot worden.
In april 2009 ontving ik bericht dat ik was ingeloot om te mogen meelopen. Ik was er superblij mee, zeker nadat ik begreep van een aantal bevriende debutanten dat zij niet mochten meedoen. Je voelt je dan wel bevoorrecht. Maar goed, we schrijven april en over drie maanden is het al zover. Training is dus belangrijk en de eerste beginnersfout is al gemaakt: ik heb na oktober geen wandeling meer gedaan, en loop dus nu al achter op het zo nodige trainingsprogramma om de Walk of the World te kunnen voltooien. Een serie van zowel georganiseerde wandeltochten als zelf uitgedachte routes vulde een deel van mijn weekenden die nu gingen volgen...


De Pegasuswandeling van 2008




Statistieken
DagAfstandGemiddelde
25 okt 200818,3 kmN/A
25 jan 200928,0 km4,1 km/h
Totaalteller:46,3 km