zaterdag 9 mei 2009

De capitulatiewandeltocht (40km)

Een week na koninginnedag vieren we de bevrijding. Op 9 mei ben ik naar Wageningen gereden om mee te doen met de capitulatiewandeltocht. De route loopt langs diverse monumentale plaatsen die met de oorlog en bevrijding te maken hebben. Zo loop je langs het monument op de Grebbeberg en passeer je Hotel De Wereld, waar de capitulatie is getekend. Ondanks de ervaringen op koninginnedag, besloot ik toch om de langste afstand van 40km te lopen omdat ik de tijdsdruk richting de derde week van juli voelde. De eerste kilometers liepen we langs de Grebbeberg naar Rhenen, waar de eerste controle was. Daarna via het monument op de Grebbeberg terug richting Wageningen, en via Wageningen-Hoog en de Wageningse Berg liepen we uiteindelijk door de drukke winkelstraten in het centrum van Wageningen de laatste kilometers. Ik heb de tocht goed doorstaan. Bij hotel De Wereld heb ik een extra pauze ingelast, omdat ik toen de pijntjes onder m'n voeten niet meer kon verdragen. Maar na een kwartiertje rust ging dat wel weer zodat ik de laatste kilometer ook nog kon volbrengen.


Statistieken
Afstand:38,8 km
Gemiddelde:6,2 km/h
Totaalteller:127,4 km