zaterdag 19 maart 2011

Kaartlezen op de Veluwe (20km)

Vandaag rij ik richting Apeldoorn, om daar een geocache te doen waarvan de te lopen afstand zo'n 20 kilometer is. Doordat je bij het geocachen soms ook moet stoppen om vragen te beantwoorden of dingen moet opzoeken, ligt het gemiddelde wat lager dan wanneer je je alleen op het wandelen zou richten. Het is een mooie dag en ik loop een deel van de route zelfs in een t-shirt en korte broek. Om mij heen lopen mensen in winterkleren, maar ik heb mijzelf warm gelopen en kan de beperkte bekleding goed hebben. Ik loop door een mooie omgeving: de bossen bij Radio Kootwijk. Als ik langs het zendstation van Radio Kootwijk loop, is het een drukte van belang. Bussen vol mensen worden hierheen gereden en kennelijk is er hier iets georganiseerd. Iedereen heeft ook hetzelfde hesje aan. Het ziet er leuk uit.

Drukte bij Radio Kootwijk
Ik vervolg mijn route en loop door kroondomein Het Loo. Wat schetst mijn verbazing? Hier staan borden waarin wordt gewaarschuwd voor wapenrestanten uit de oorlog. Na 66 jaar liggen er op het terrein van de Nassau's nog altijd onopgeruimde wapens.

Over de Asselsche Heide vervolg ik mijn weg terug richting de auto. Hier heb ik nog een mooi plaatje geschoten.







Statistieken
Afstand:22,8 km
Gemiddelde:5,0 km/h
Totaalteller:659,8 km