zaterdag 8 juni 2013

De Kade (10km)

Er is een hoop vooraf gegaan aan deze 'wandeldag'. Oorspronkelijk was het plan om vandaag een grote afstand te gaan lopen vanaf Arnhem via Eerbeek, Dieren en Arnhem naar Wolfheze. Deze route was tot stand gekomen doordat de oorspronkelijke route niet mogelijk bleek wegens het uit de vaart gaan van de veerdienst Dieren-Olburgen wegens hoog water.

De planning werd uiteindelijk anders dan vooraf gedacht. In de weken voorafgaand aan deze wandeldag hebben we thuis in de tuin gewerkt en omdat we dit weekend een aanhanger tot onze beschikking hadden en het werk op vrijdagavond niet helemaal was afgekomen, hebben we besloten om het werk op zaterdag af te maken en mijn wandeldag een week naar achteren te verplaatsen.

Vreemde boomtak langs de route
Zo gezegd, zo gedaan. Nadat het werk in de tuin was afgerond, vertrokken we naar het Westen en terwijl mijn vrouw 's avonds andere bezigheden had, nam ik de auto mee om een geocacherondje te lopen in de Alblasserwaard.

In het poldergebied tussen Langerak, Ameide, Goudriaan en Noordeloos ligt een geocacheserie van zo'n 25 caches. Niet alle caches zijn zonder voorbereiding te vinden en omdat de planning vrij laat was gewijzigd, kon ik maximaal 19 caches vinden.

Na de auto te hebben geparkeerd loop ik in t-shirt en korte broek over de kade richting de Achterlandse molen. Zo ver hoef ik niet te zijn, maar langs het eerste deel van deze kade liggen vijf caches geplaatst en ik loop de kade uit tot de verste cache om vervolgens op de terugweg alle caches af te lopen. Ik weet hier drie van de vijf caches te vinden en terwijl ik terug loop naar het punt waar de route de parkeerplaats van de auto zal kruisen, besef ik dat het na een hete dag nu toch flink is afgekoeld. Gelukkig ligt er een jas in de auto en die trek ik dan ook aan zodra ik bij de auto ben aangekomen. Verder heb ik geen warme kleding bij me, dus ik loop verder in een zomerjas en een korte broek.

De route loopt verder aan de overkant van de Boonevlietweg en volgt een deel van het parcours van de wandeldriedaagse van Hoornaar. De caches zijn best lastig verstopt, maar aan deze kant van de weg weet ik ze uiteindelijk toch wel allemaal te vinden.

Nadat alle caches aan de kant van de weg waar ik geparkeerd sta, zijn gevonden, loop ik dezelfde route terug naar de auto. Daags na deze wandeling blijk ik een teek te hebben opgelopen in mijn linkervoet. Die hebben we er met een tekentang uit weten te halen en in een plakbandje in de kliko gegooid, zoals de online gevonden instructie ons adviseerde.

Volgende week volgt dan alsnog de geplande wandeling die eigenlijk vandaag zou plaatsvinden. Omdat we dan 's avonds bezoek krijgen, zal ik dit keer vroeg (lees: 4:00 uur) starten, zodat ik ook weer bijtijds terug kan zijn.




Statistieken
Afstand:7,8 km
Gemiddelde:5,2 km/h
Totaalteller:1764,6 km