zaterdag 6 juni 2009

De Ooievaarstocht (50km)

Vandaag mijn eerste 50 kilometertocht. De naam van deze wandeling is gebaseerd op de locatie waar de tocht begint en eindigt: het Ooievaarsdorp in Groot-Ammers. In deze regio ben ik geboren en getogen, waardoor ik vrijwel alle paden al ken. Dat maakt het niet minder leuk, want voor het eerst zie ik al deze plekjes vanuit het oog van een wandelaar. Als wandelaar kom je ergens langzamer aanlopen, waardoor je er meer van kan zien. Zo is een molen waar je met de auto binnen een halve minuut voorbij raast, voor een wandelaar een richtpunt waar je zomaar een half uur naartoe kan gaan lopen. Deze tocht heb ik zonder blaren en overige problemen weten te volbrengen. Na afloop sprak ik iemand van de organisatie over de Nijmeegse Vierdaagse en van haar begreep ik dat als ik de driedaagse van Hoornaar kon lopen, dat het dan in Nijmegen ook wel goed zou komen. De driedaagse van Hoornaar was een zware, zo zei zij, vanwege het soms slechte terrein. Uit deze woorden wist ik moed te putten om vol vertrouwen in juli af te reizen naar Nijmegen.






Statistieken
Afstand:50,4 km
Gemiddelde:N/A
Totaalteller:293,3 km