zaterdag 4 juli 2009

Sliedrecht-Lopik (30km)

Ik had vandaag uitgekozen om de laatste training te lopen, want er werd erg warm weer opgegeven en ik had nog niet eerder in heet weer rondgelopen. Omdat de kans op hitte in de derde week van juli aanwezig is, leek me dit een wijs plan. De route? Vanuit Sliedrecht via de brug bij Vianen naar vrienden in Lopik. Uiteindelijk bleek ik niet op tijd wakker te zijn en kortte ik de afstand in naar 30 kilometer, door bij Schoonhoven met een veerdienst de rivier over te steken. In Groot-Ammers heb ik een fles met koud water gekocht, waarmee ik mijn drinkflessen weer kon vullen. De gekochte fles was nog niet leeg, maar ik had voldoende om Lopik te kunnen halen. Op het veer bij Schoonhoven stond ik naast een wielrenner die geen fris water meer had, en ik vulde zijn bidon met het restant van mijn water. Hij was er erg blij mee en het deed mij goed om mijn overschot te kunnen delen met iemand die het kon gebruiken. Zo kon ik ook gelijk de fles weggooien, dat scheelde weer ballast.
Na 28,6 kilometer door de hitte kwam ik in Lopik aan, waar mijn vriendin per auto heen was gereden. We hadden hier een verjaardag, dus na het wandelen schoof ik gelijk aan als verjaardagsbezoeker. Gelukkig kon dat ook prima; een paar maanden eerder zat ik in dezelfde huiskamer met een grote blaar onder mijn voet. De trainingen lijken hun vruchten af te werpen.







Statistieken
Afstand:28,6 km
Gemiddelde:5,8 km/h
Totaalteller:321,9 km