zaterdag 16 april 2011

Bloesemtocht 2011 (40km)

Vandaag de eerste 40 kilometertocht van 2011 en gelijk een mooie. Vandaag is de Bloesemtocht in Geldermalsen en mijn vrouw is vrijwilliger bij de organisatie. Zo reizen we samen af naar Geldermalsen en nadat ik haar heb afgezet, rij ik alleen naar de start waar ik de auto parkeer, mijn startkaart ophaal en met de wandeling begin. We lopen door een mooie omgeving, maar het is wel enorm druk. Zelfs drukker dan bij de vierdaagse. Tenminste, voor mij dan, want in Nijmegen loop ik voor de grootste drukte uit en nu loop ik er middenin. Ik was ook niet op het vroegst mogelijke tijdstip begonnen, dan krijg je dat. Dus wordt vandaag een dubbele training: enerzijds qua wandelen, maar anderzijds in het inhalen van andere wandelaars. Het is warm en na zo'n 30km is er bij een boerderij de mogelijkheid om vers water te tappen. Helaas is er maar een kraan, maar we zijn de boer dankbaar voor de mogelijkheid.
Als ik uiteindelijk binnen ben, eet ik nog een patatje. Daarna zoek ik de auto op om richting mijn vrouw te rijden. Ik had van de organisatie een ontheffing zodat ik met de auto op de locatie kon komen.
Op het parkeerterrein is het superdruk en er zit maar geen voortgang in. Totdat ik een alternatieve uitgang ontdek. Bij de eerste rotonde wordt ik naar de A15 gestuurd, maar na het tonen van de ontheffing laten ze me toch door. Uiteindelijk is alles al opgeruimd als ik bij de vrijwilligers arriveer. En zo rijden we samen weer naar huis.






Statistieken
Afstand:40,2 km
Gemiddelde:7,0 km/h
Totaalteller:731,7 km