maandag 22 april 2013

Berkel-Enschot (10km)

In de week die volgt op de Bloesemtocht, heb ik drie dagen achter elkaar rijles + examen voor mijn aanhangerrijbewijs. Hiervoor heb ik afspraken gemaakt in Berkel-Enschot. Samen met mijn vrouw rijden we vandaag naar de plek waar ik rijles heb omdat zij in Zeeland een afspraak heeft. In Berkel-Enschot stap ik uit. Ik ben twee uur te vroeg, dus ik besluit een wandelingetje van 10 kilometer te gaan maken langs enkele geocaches die hier in en rond het dorp liggen. Het is mooi weer en zo zie ik al een stukje van de omgeving waar ik straks doorheen zal gaan rijden met de lescombinatie.

Ik loop naar het oosten waar ik bij de sportvelden de eerste geocache vind. Daarna loop ik het dorp uit en over de landwegen die eromheen liggen, vind ik een drietal caches die onderdeel zijn van een serie 'rondom d'n Unent', oftewel: 'rondom Udenhout'. Ik loop dus tussen Berkel-Enschot en Udenhout. Om zeker te zijn dat ik niet te laat aankom op de afgesproken plaats, controleer ik zo nu en dan de voortgang en het gemiddelde. Mocht het krap worden, dan kan ik aan het einde vrij makkelijk een paar kilometer afsnijden en zo een kwartier tijd winnen. Dit blijkt niet nodig, want de wandeling loopt gesmeerd en de vooraf bepaalde route blijkt prima in de beschikbare tijd te passen. Na vijf gevonden caches loop ik de carpool van Berkel-Enschot op waar een extra lastige cache is verstopt. Ik heb hier zicht op de plek waar mijn rijles gaat beginnen en terwijl ik de omgeving bestudeer om zo te kunnen vaststellen wat er nodig is om deze cache te kunnen vinden, zie ik de lescombinatie zo'n twintig minuten te vroeg langsrijden. Ik loop direct richting de parkeerplaats waar deze heen is gereden en zo komt er een eind aan deze mooie korte wandeling.



Statistieken
Afstand:9,5 km
Gemiddelde:5,2 km/h
Totaalteller:1704,2 km



Katholiek Nederland

Het verste punt van de route vandaag


Het spoor richting 's-Hertogenbosch

We zijn er