zaterdag 25 juni 2011

Field of Fame (30km)

In Duitsland, net over de grens bij Elten, is door de geocaching-community een 'field of fame' ontstaan. Hier mogen geocachers zonder toestemming caches plaatsen, waardoor het hele gebied overladen is met geocaches. Vandaag maak ik een wandeling langs een aantal van deze caches.
Ik parkeer de auto in Borghees, ten westen van Emmerich. Vervolgens loop ik mijn vooraf aangemaakte route langs de diverse caches die hier verstopt zijn. De ontvangst van mijn telefoon is zwak. Ik kan wel op een Duits netwerk gaan zitten, maar dan kan ik niet zomaar een dataverbinding opzetten. Kan wel, maar dat is veel te duur. Het programma dat ik gebruik voor het geocachen, werkt hierdoor erg matig. Ik besluit de officiële app aan te schaffen. Deze werkt sneller doordat het directe toegang heeft tot de databases van Geocaching.com. Voor nu wel handig.
Onderweg ontmoet ik een paar keer een andere geocacher die mij ziet lopen en mij herhaaldelijk een lift aanbiedt. Op mijn beste Duits leg ik hem keer op keer uit dat ik dat niet wil, omdat ik juist de wandelkilometers wil maken. Steeds gaat hij akkoord, maar bij een volgende ontmoeting begint hij er gewoon weer over. Het kost te veel tijd, dus ik informeer tactisch naar zijn vervolgroute en zorg ervoor dat ik hem niet zo snel meer kan tegenkomen.

Uiteindelijk kom ik weer terug in Borghees en rij ik terug naar huis. Vandaag veel geocaches gevonden, waardoor wat minder kilometers gemaakt. Er stond wel meer op het programma, maar de tijd was op.







Statistieken
Afstand:31,7 km
Gemiddelde:3,5 km/h
Totaalteller:942,3 km