dinsdag 24 januari 2012

Avondwandeling / Wandelschoenen deel II (25km)

Vanavond heb ik er weer zin in en tijd voor, dus besluit ik de wandelspullen mee te nemen naar het werk. Zo werk ik de hele dag met wandelschoenen en naadloze kousen aan. Uiteindelijk zit de werkdag erop en kan ik van start. Ik loop eerst naar huis om nog wat achter te laten en water te vulllen, waarna ik de Kraats inloop richting Veenendaal. Ter hoogte van de Stationsstraat sla ik rechtaf richting het station van De Klomp. Hier begint een wandepad richting huis en wat volgt is het industrieterrein van Ede. Via de Rietkampen wandel ik naar huis.
Ondanks dat ik dit keer op de wandelschoenen heb gelopen, kreeg ik na vijftien kilometer al pijntjes te verwerken en heb ik na afloop zelfs al een klein blaartje aan de linkervoet. Het is een terugkomend fenomeen dat ik links eerder schade heb dan rechts. Daarnaast is het verschil met de wandeling een week geleden op de normale schoenen wel groot. De huidige wandelschoenen zijn niet alleen versleten, maar ze bieden ook niet meer voldoende bescherming. Ik besluit de schoenen eens te laten onderzoeken bij een professionele sportwinkel zodat zij mij goed kunnen adviseren in de nieuw te kopen wandelschoenen.







Statistieken
Afstand:25,4 km
Gemiddelde:6,7 km/h
Totaalteller:1320,1 km