maandag 16 januari 2012

Winterwandeling Wolfheze / Wandelschoenen deel I (20km)

Buiten is het vier graden. Binnen zit ik met het plan om vanavond lopend naar huis te gaan. Niet de kortste route, maar een ommetje van zo'n 20 kilometer. Zo gezegd, zo gedaan. Rond 4 uur vertrek ik uit Wageningen en loop ik langs de supermarkt voor wat drinken voor onderweg. Met sjaal om en soms handschoenen en een muts loop ik door Renkum en Heelsum naar het fietspad langs de A50. Het begint nu te schemeren en weldra zal het donker zijn. Als ik in Wolfheze arriveer, is dat dan ook het geval. De temperatuur is gedaald naar -2. Ik merk hier niet heel veel van, omdat ik mijzelf wel warm heb gelopen. Vanaf Wolfheze loop ik in een rechte lijn naar Ede toe. Doordat ik geen verlichting bij me heb, moet ik soms aan de kant als er een auto aan komt rijden, maar gelukkig is dat maar op een klein deel van de route een risico.
Zonder pijntjes of blaren kom ik thuis aan. Ik heb deze wandeling gedaan op normale sokken en mijn gewone schoenen. Je zou bijna gaan denken dat je die speciale spullen niet nodig hebt, maar dit is slechts 10% van de afstand die je tijdens de 4daagse loopt, dus zo simpel is het niet.







Statistieken
Afstand:22,4 km
Gemiddelde:7,1 km/h
Totaalteller:1286,8 km