dinsdag 26 februari 2013

Kraats in de kou (10km)

Na een paar drukke lange werkdagen had ik erg veel uren gemaakt en kon ik er dus wel eentje besteden aan een wandelingetje naar huis. Vanmiddag had ik na drie afgeronde opdrachten de gelegenheid en zin om na weken van 9 uur per dag werken een dagje iets eerder weg te gaan. En zo vertrok ik dan tegen de klok van half vijf vanaf het werk en liep ik Wageningen uit de Kraats in. Ik heb de route gelopen die ik per fiets ook meestal kies als ik naar het werk of van daar naar huis rijd. Ondanks dat het overdag boven nul is, lag er op het water overal wel een dun laagje ijs en het grootste deel van de route heb ik dan ook met muts en handschoenen gelopen.
Na ongeveer een uur wandelen kwam de A12 in zicht en even dacht ik dat ik sneller was dan het verkeer dat in file reed. Maar zo langzaam gingen zij ook weer niet; uiteindelijk reden ze denk ik toch wel zo'n 15 km/h en dan rijden ze twee keer zo snel als ik liep...

Na langs de snelwegafrit op de Willem Dreeslaan te zijn aangekomen, steek ik tegelijk de A12 over met de bus waar ik in zou hebben gezeten als ik op mijn normale einde werktijd naar huis zou zijn gekomen.

Ondanks dat ik wel eens in een uur en een paar seconden van mijn werk naar huis ben gelopen, is de totale tijd van een uur en een kwartier een prima tijd. Ik heb niet de kortste route gelopen en met een gemiddelde van 6,8 km/h zonder bewust snel te lopen, ben ik best tevreden.






Statistieken
Afstand:8,6 km
Gemiddelde:6,8 km/h
Totaalteller:1558,1 km